5 Temmuz 2012 Perşembe

Somalili öğrenciler tatil için ülkelerine dönecek

İç savaş ve kıtlıkla mücadele eden Somali’den eğitim görmek için Türkiye’ye getirilen Somalili öğrenciler Şabanözü Köyü Hikmet Uluğbay Yatılı Bölge Okulu’nda Türkçe öğrenmek ve ardından da Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde lise eğitimlerini tamamlamak üzere 6 aydır eğitim görüyorlar.


Yaşadıkları iklim ve kültürel uyum zorluklarına rağmen, oldukça iyi şartlarda Türkçe öğrenmek için eğitim gören Somalili öğrenciler, şimdi tatil dönemi için ülkelerine dönmek üzere son hazırlıklarını yapıyorlar. Lise düzeyinde eğitim alabilecek kadar Türkçeyi iyi öğrenen öğrenciler, gelecek yıldan itibaren Türkiye’nin değişik bölgelerinde bulunan liselerde eğitim görmek üzere yeniden Türkiye’ye gelecekler.

EĞİTİM BAŞARILI GEÇTİ

Somalili öğrenciler 6 aydır Türk eğitmenler tarafından lise eğitimlerini yine Türkiye’de tamamlamak için Türkçe öğreniyor. Kaymakam Gürsoy Osman Bilgin ve İlçe Mili Eğitim Müdürü Yusuf Doğan’ın titizlikle ilgilendiği Somalili öğrenciler, eğitim gördükleri okulun idareci ve öğretmenleri tarafından da büyük bir sabırla eğitildiler.

SOSYAL ETKİNLİKLERLE ZENGİN BİR EĞTİİM ALDILAR

Türkçe öğrenmenin yanında çeşitli sosyal etkinliklere de katılan Somalili öğrenciler böylece Türk kültürüne ayak uydurmakta zorlanmadılar. Öğrenciler, folklor, spor etkinlikleri, satranç, takı tasarım gibi pek çok sosyal etkinliğe katıldılar.

LİSE İÇİN GERİ DÖNECEKLER

Yaklaşık 6 ay önce Polatlı’ya gelerek Şabanözü Köyü Hikmet Uluğbay Yatılı Bölge Okulu’na yerleştirilen Somalili öğrenciler, burada Türkçe öğrendiler. Lise düzeyinde eğitimlerini de Türkiye’de tamamlayacak öğrenciler, Türkçe eğitimleri sayesinde eğitim sistemine uyum sağlayabilecekler.

Polatli Postasi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder