26 Nisan 2012 Perşembe

Kardeş Kur'an Kursları Poyraz Köyünde Buluştu

Polatlı Müftülüğü tarafından hayata geçirilen kardeş kuran kursları projesi kapsamında önceki gün saat: 13.30’da Poyraz köyü kız Kuran kursu kardeş kuran kursu olan Polatlı kız Kuran kursunu köylerinde misafir etti.

 İlçe Müftüsü Mehmet Muslu, Poyraz köyündeki programda Köy kuran kursunu ziyaret etti ve köy camiinde iki kuran kursu öğrencilerine konuşmalarda bulundu. Kardeş kuran kursu öğrencilerini köylerinde ağırlayan Poyraz köyü sakinleri misafirleri için yemek ikramında bulundular. Program sonunda Kokulu namaz tespihleri ve Güller dağıtıldı.

MÜFTÜ MUSLU KARDEŞLİK VURGUSU YAPTI

Poyraz Köyü camisinde kuran kursu öğrencilerine hitaben konuşan Polatlı Müftüsü Mehmet Muslu şunları söyledi: “Bu yılın konusunun kardeşlik olduğunu söyledik. Hem bir hafta boyunca Kutlu Doğum Haftası boyunca camilerimizde camilerimizin birbirleriyle kardeş ilan edildiğini, din görevlilerimizin birbirleriyle kardeş ilan edildiğini yine Kur’an kurslarımızın öğreticilerinin de birbirleriyle kardeş ilan edildiklerini söylemiştik. Ve bugün bu kardeşlik uygulamasının ilki Poyraz köyünde gerçekleşmiş oluyor. Yaz kurslarının başlangıcın da veya bitimine doğru bu tür etkinliklerin yapılacağını düşünüyordum. Ama öncelikle tabi bu daveti gerçekleştiren Poyraz köyü Kur’an kursu öğrencisine teşekkür ediyorum. Çünkü ilk çağrıya uyan Poyraz Köyü Kur’an kursu öğrencilerimiz olmuştur.
Böyle güzel bir günde davet edildik. Allah rızası için bizde çıktık geldik, tüm katılan kardeşlerime ben teşekkür ediyorum. Allah bu kardeşliğin kıyamete kadar devam etmesini nasip eğlesin. İnşallah bu Polatlı’daki kardeşlik uygulaması tüm Türkiye kısa zamanda örnek teşkil etsin ve tüm illerimizde ilçelerimizde bulunan Kur’an kursları arasında ki kardeşlik bağı uygulamayla birlikte devam etsin. Sevgili kardeşlerim tabiî ki programın içeriği gerçekten güzel, tamda benim arzu ettiğim projeksiyonla sunulu bir program hazırlanmış. Tabiî ki arkasında da ikram var. Böylelikle Polatlı Kız Kur’an kursundan gelen öğrencilerimiz öğreticilerimiz inşallah tam mükemmel bir misafirperverlik örneği ile karşı karşıya gelmiş oluyorlar. Bundan dolayı ben çok mutlu oldum.”

KURAN’I ÖĞRENİP ANLAMAK VE HAYATA GEÇİRMEK

Müftü Muslu sözlerine şöyle devam etti: “Bununla ilgili olarak Peygamber efendimizin bir hadisi şerif-i var, iki köy arasında bir melek görevlendirilir insan suretiyle ve diyelim Poyraz köyünden Polatlı’ya doğru bir kişi yolculuk yapmaktadır, yürüyerek ve melek ona derki sen nereye gidiyorsun oda derki benim çok sevdiğim bir kardeşim, arkadaşım var falanca köydeler ve bunun üzerine melek derki senin o kardeşinden bir beklentindin mi var? Sana bir sözümü varda yürüyorsun yanına gidiyorsun der oda hayır ben onu sırf Allah Rızası için seviyorum ve onu sadece ziyaret etmek amacıyla gidiyorum der. Melek bunun üzerine kendisinin Allah tarafından görevlendirildiğini söyler sen o mümin kardeşini Allah Rızası için seviyorsun ya Allah’ta seni seviyor bu davranışın nedeniyle der ve bunu sana söylemem için Allah beni görevlendirdi der. Bakınız sevgili kardeşim dinimizde Kur’an ı Kerim’in ayetlerine bakarsak bütün müminler kardeştir. Peygamber efendimiz buyuruyor ki size 2 emanet bırakıyorum. Birisi Kuran’ı Kerim diğeri Sünnet böyle olunca bu ikisine sımsıkı sarılırsanız, asla sapıtmazsınız buyuruyor. Değerli kardeşlerim Kuran’ı Kurslarının yegane temeli Kuran’ı öğrenmektir, onu anlamak ve hayata geçirmektir. Yine Peygamber Efendimizi iyi bir şekilde tanımak, onu anlamak onu sevmektir.”

Polatli Postasi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder