28 Mart 2012 Çarşamba

Buyuksehir'den 174 Bin Aileye Sosyal Yardim

Ankara Büyükşehir Belediyesi, 174 bin 579 aileye yaşam desteğinde bulunarak, gıda, yakacak, ekmek, giysi, ev eşyası, çorba, yemek çadırları, kırtasiye, bot ve kaban kalemlerinde toplam 108 milyon 125 bin 615 TL değerinde yardım yaptı.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, ihtiyaç sahibi vatandaşların iyi gününde de kötü gününde de yanında olmayı her zaman
sürdürdüklerini dile getirerek, bir yılda belediye bütçesinin yüzde 4,5'ini yardım faaliyetlerine ayırdıklarını açıkladı.
Ev eşyasından yakacağa, gıdadan kırtasiyeye kadar kentin dört bir yanına yardım ulaştırdıklarını aktaran Başkan Gökçek, "İmkanlarımız doğrultusunda, bir yılda gıda, yakacak, ekmek, giysi, ev eşyası, çorba, yemek çadırları, kırtasiye, bot ve kaban kalemlerinde toplam 108 milyon 125 bin 615 TL değerinde yardım gerçekleştirdik." dedi.
Yardımların Başkent'in dört bir tarafına, yardım talebi gelen her aileye yapıldığını ifade eden Başkan Gökçek, sözlerine şöyle devam etti: "Vatandaşlarımızın aç ve açıkta kalmaması için imkanlarımızın dahilinde her türlü çabayı sarf ediyoruz. Bir yılda toplam 174 bin 579 aileden gelen başvuruyu değerlendirerek, gıda ve temizlik malzemeleri başta olmak üzere çeşitli yardımlarla destek olmaya çalıştık. Ankara mücavir alan sınırları dışına da çıkarak Polatlı, Haymana, Kızılcahamam gibi ilçelerimize ulaştık. Oradaki ihtiyaç sahibi ailelere de elimizden geldiği kadar güç vermeye çalıştık."

DEZAVANTAJLI DURUMA DÜŞENLERİN İHTİYAÇLARI KARŞILANIYOR

Büyükşehir Belediyesi tarafından gıda ve temizlik maddelerinden oluşan yardım kolileri dışında eğitimden ev eşyasına kadar pek çok başka konuda da ihtiyaç sahibi vatandaşlara yardım yapıldığını hatırlatan Başkan Gökçek, açıklamasında şunlara yer verdi: "Açlık sınırında yaşayan aileler, dul kalmış hanımlar, yetim kalmış evlatlarımız, şehit aileleri, engellilerimiz kısacası yaşamda dezavantajlı duruma düşen vatandaşlarımızın, talepleri ve ihtiyaçlarına göre yardımda bulunuyoruz. Yeri geliyor yakacak kömürlerini temin etmeye çalışıyoruz, yeri geliyor her gün bir ekmekle sofralarına katkı sunuyoruz, yeri geliyor ev eşyası vererek destek olmaya çalışıyoruz. Her sabah üniversite ve hastane bölgelerinde, 5 farklı noktada bir bardak çorba ve ekmeği ücretsiz dağıtıyoruz. Evlatlarımızın soğuk ve dondurucu günlerde yalın ayak, üzerinde başında bir kat giysi ile okula gitmesine razı gelmeyerek, her yıl idarelerden aldığımız listeler doğrultusunda yine ihtiyacı olanlara bot, kaban, çanta ve kırtasiye malzemesi dağıtıyoruz."

174 BİN AİLEYE SOSYAL YARDIM

Büyükşehir Belediyesi'nin yardım yaptığı kentin dört bir yanındaki 174 bin 579 aileden gıda yardımı yapılanlara içinde sabundan salçaya, çamaşır deterjanından helvaya kadar 21 farklı ürünün yer aldığı 62 kilogram tutarında 5 koli teslim ediliyor.

Bir yıl boyunca Altındağ'da 37 bin 85, Mamak'ta 31 bin 830, Keçiören'de 24 bin 913, Sincan'da 22 bin 941, Yenimahalle'de 14 bin 758, Çankaya'da ise 10 bin 604 aileye yardımda bulunularak hayatlarına bir nebze olsun kolaylık sağlandı. Sadece merkez ilçelere değil mücavir alan sınırları dışındaki ailelere de yardım ulaştıran Büyükşehir Belediyesi, Polatlı'da 423, Haymana'da 170, Kızılcahamam'da 58 aileye destek olmaya çalıştı. Belediye tarafından yapılan sosyal yardımlardan gıda yardımının toplam gideri 53 milyon 762 bin 65 lira tutarken, yakacak yardımı 42 milyon 319 bin 520 lira değerinde oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder