16 Haziran 2014 Pazartesi

500 Balya Samana El Koyan Nakliyatçılara Hapis Cezası

Zonguldak'ın Kilimli ilçesine bağlı Türkali köyünde ikamet eden Nazım Çelik adlı vatandaşın 2013 senesinde bir nakliyat firması ile 500 Balya samanının getirilmesi için anlaşma yapılması sonucunda samanını getirmeyen nakliyatçılara 2'şer yıl hapis cezası verildi.

Polatlı'da, 78 BN 753 plakalı araca yüklenen 500 Balya samanı bekleyen Nazım Çelik, kendisine araç bulmada yardımcı olan Mehmet Ç.'nin nakliye firmasına borcu olduğu için samanın kendisine teslim edilmeyeceğini öğrenince şoka uğradı. Samanın parası olan 2 bin Türk lirasını samancıya postane yolu ile hesap numarasına ödeyen Çelik, Polatlı'dan yüklenen samanın kendisine ulaşmaması üzerine nakliye firması ve kişiler hakkında suç duyurusunda bulundu. 2013 yılının 7. ayında jandarmaya giderek suç duyurusunda bulunan Çelik, karakolda verdiği ifade sonrasında olay Cumhuriyet savcılığına intikal etti. Savcılık olayın üzerine giderek dava açtı. Mahkemede ifadesini tekrar açıklayan mağdur Nazım Çelik, 500 Balya samanının kendisine getirilmediğini ve mağduriyetinin giderilmesi konusunda ifade verdi. Yaklaşık 1 yıl devam eden mahkeme sonuca ulaşarak nakliye şirketinin sahibi Mustafa Ç. ve şoförü Muharrem Ç.'ye ikişer yıl hapis cezası verildi.
Olaydan dolayı mağdur olan Nazım Çelik ise, mağduriyetinin giderilmediğini ve mağduriyetinin giderilmesi için tazminat yoluyla bir kez daha dava açacağını belirterek şöyle konuştu: "Bana arabayı bulan nakliyatçıların arkadaşları bana o arkadaşın nakliyat borcu olduğunu söyledi. Ona istinaden onun borcunun yerine benim 500 Balya samanıma el koyduklarını söylediler. Buna karşılık samanın benim olduğunu, bana vermelerini, samanı getirmelerini söylediğimde 'Yok biz getiremeyiz, o arkadaş borcunu bize öder ondan sonra getiririz' dediler. Bende bu böyle olunca jandarma karakoluna gittim. Jandarma karakoluna suç duyurusunda bulundum. Karakol ifademi aldıktan sonra bu olayı cumhuriyet savcılığına intikal ettirdi. Savcılık da mahkemeye gönderdi. 2013 yılının 7. ayında suç duyurusunda bulundum ve 2014 yılının Haziran ayında mahkeme bitti. Bu kişilere ikişer yıl hapis cezası verdiler. Mahkeme sonuçlandı. Samanı getirmeyen iki kişi bunlar birer amcaoğlular. Bunlar hakkında tazminat davası açacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder