5 Nisan 2014 Cumartesi

Haymana'lı Genc Sanatçı Danimarka'yı Sallıyor

 Burhan Genç ya da sahne adıyla ‘Burhan G’ 10 yıl önce adım attığı Danimarka müzik piyasasında artık kendini kabul ettirmiş bir R&B yıldızı. Haymana’dan Danimarka’ya göç eden Kürt kökenli bir ailenin çocuğu olan Burhan G’nin Danimarka’da yıldız seviyesine gelmesi ise 4 yıl önce oldu. ‘Mest Ondt’ adlı şarkısıyla 2010’a damga vuran müzisyenin o yıl çıkardığı kendi adını taşıyan üçüncü albümü 2 numaraya kadar yükseldi, 4 adet platin ödülü kazandı, tam 125 hafta boyunca Danimarka’nın resmi albüm listesinde ilk 40’ta kalmayı başardı.
2013’ün sonlarında yayınladığı ‘Din For Evigt’ adlı dördüncü albümüyle bu kez ilk defa albüm listesinde 1 numaraya yükselen şarkıcıyla konuştuk.

 Şarkıcı olmanızı ne tetikledi?


 Ailem, Ankara’nın Haymana ilçesinden Danimarka’ya 70’li yıllarda gelmiş. Ben 1983’te Danimarka’da doğdum. 90’lı yıllarda Brondby’ye taşındık. Müziğe olan bağımlılığımı ailem fark edince beni bir müzik okuluna yolladılar. Müzik dışında hayatımda olan her şeyde o kadar kötüyüm ki. Vazgeçemeyeceğim bir şey olarak gördüğümde de zaten B planını dahi düşünmeden müzik yolculuğumu başlattım ve devam ettim.

 Haymana’ya hiç gittiniz mi?


 Haymana çocukluğumun önemli kısmını oluşturuyor. Her sene mutlaka gittik. Çok sevdiğim bir yer. Her bir köşesini halen daha çok iyi hatırlıyorum. Haymana’da kendimi asla misafir hissetmedim, hissetmiyorum. Vazgeçemeyeceğim bir yer.

 Kürtçeyi mi yoksa Türkçeyi mi daha iyi konuşuyorsunuz?


Ailem evde Kürtçe konuşmadı hiçbir zaman. Dolayısıyla Kürtçe ile ilgili hiçbir şey öğrenemedim. Çok küçük bir yaşta Türk okuluna gittim. Türkçeyle bir problemim yok.

 Türkiye’de albüm yayınlamayı düşünüyor musunuz?


Bir gün Türkçe pop müziğinde bir şeyler üretmek isterim. Ancak burada en önemli şey doğru prodüktör ve bestecilerle çalışmak. Güvenebileceğim müzisyenlerle karşılaştığım an Türkçe bir çalışma yayınlayabilirim.

 Kuzey Avrupa’da farklı etnik kökene sahip bir yıldız olmanın sizce ne gibi dezavantajları var?


Bugüne kadar bir sıkıntı yaşamadım. Sadece müzik yapmaya odaklandım. Kimseden farklı bir muamele görmediğim için kendimi de ayrı bir yerde konumlandırmadım. Bence olması gereken de bu. Zaten müziğin güzelliği de bu birleştirici unsur.

 Türkiye’de en beğendiğiniz müzisyenler?


- Gençliğim ‘Hababam Sınıfı’ serilerini izleyerek ve Sezen Aksu, Tarkan, Levent Yüksel, İbrahim Tatlıses, Burhan Çaçan ve Emrah’ı dinleyerek geçti. Ailem Ferdi Tayfur ve Bülent Ersoy’u çok sever.

 Türkiye’de yakın bir zamanda konser vermek gibi bir düşünceniz var mı?


- Elbette. Benim için Türkiye’de konser vermek gurur duyacağım bir şeydir. Umarım yakın zamanda Türkçe şarkılar üzerinde yoğunlaşabilme şansı yakalarım. Türk müziğini çok seviyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder