27 Temmuz 2012 Cuma

Kenan Usta Polatlı’da

Geçtiğimiz günlerde Kenan Gün adındaki ünlü lokma ustası İlkbals pastanesin de ağırlandı.


 İstanbul’da düzenlenen bir fuarda tanıştıklarını belirten işletme sahibi Müslim Yağcı: “Biz Türkiye genelindeki gıda fuarlarına katılıyoruz. Ustamızla orda tanıştık. Daha önce hiç Polatlı’ya gelmemiş Polatlı hakkında hiçbir bilgisi yoktu. Polatlı halkına bir yenilik yapalım dedik. Ustamızı Polatlımıza davet
ettik oda bizi kırmadı ve davetimiz üzerine bugün burada bulunmakta. Ramazan ayında bir yenilik yapalım dedik. İstanbul’da ki bir fuarda tanıştık kendisiyle. Ramazan ayı sürecinde haftada bir gün Polatlı’da bulunacak kendisi. Bugünlük Kenan ustanın lokmasını yiyeceğiz.”dedi.

GÜN:12 YILDIR BU İŞİ YAPIYORUM

Türkiye çapında üne sahip Kenan Gün: “12 yıldır firmanın ustalığını yapıyorum, tesadüfü olan bir çalışmayla başladım. Liseyi bitirdikten sonra bir tatlıcının yanında çalışmaya başladım.2000 yılında da Ankara’da ki bir fuarda firmanın Ankara yetkilisiyle tanıştım. Sonrasında firmada çalışmaya başladığımda bu işi iyi yaptığımı söylediler ve benimle sürekli çalışmak istediklerini söylediler. Kendimi daha iyi yetiştirmek adına şartlarım vardı firmaya karşı. Yağın tüm özelliklerini öğrenmek istediğimi, hangi yağ ile ne pişirilir ne kızartılır, hangi yağ ile pasta yapılır börek yapılır bunları öğrenmek istediğimi belirttim. Eğer bu işi yapmak istersen seni kızartmalar üzerine eğitelim dediler. Tabi bu kızartmalar üstüne 12 yıl boyunca fabrikada, laboratuar ortamında çalıştım. Yağın dumanlanma noktası, alevlenme noktası, analizleri, her pişirmeden sonra zararlı maddeler üremiş mi ürememiş mi gibi formülasyonlar hakkında ciddi ve sıkı bir eğitim aldım. Gece bizi laboratuara kapatıp yağ çalışması yaptırırlardı. Türkiye’de bu çalışmayı yapan özellikle kızartma yağları üzerine tek ustayım.”dedi.

KENAN USTA: İLKBALS TÜRKİYE’DE İLK

Kenan Usta: “Gıda bakanlığının 1 Hazirandan itibaren yürürlüğe giren bir kızartmalık yağlar tebliği var yani bir kanun, biz Türkiye geneli Orkide yağları firması olarak, usta bilinçlendirme usta hatalarını en aza indirgemek adına bilgi veriyoruz. Ustanın mutlaka kendine göre bir bilgisi vardır ama bu bilginin dışında biz harici olarak gelip bilimsel ölçümler yapıyoruz ve bu çalışmayı yapan Türkiye’de ilk defa İlkbals pastanesinin yaptığını gördüm. Polatlı küçük bir ilçe ama Türkiye genelinde bunu yapan tek firma Polatlı’da. Bizde bunu firmamıza bildiriyoruz ve ona göre bir derecelendirme, ödüllendirme yapıyoruz. 1 Haziran’dan itibaren çıkan kanundan dolayı işletmemiz bizim yağımızı kullansa da kullanmasa da usta bilinçlendirme adına çalışmaları var. Bizim firmamızın ilkesinde sağlık ve güvenlik ilkesi var öncelikli olarak. Türkiye genelindeki tek tek işletmeleri dolaşıp bu konuda ustalara bilgi vermeyi hedefliyoruz. Türkiye’de Kenan usta diye ya da büyük bıyıklı şef diye biliniyorum. Ustalığın haricinde görselliğe de önem veriyorum. Buraya İlkbals pastanesinin teklifi üzerine geldim. Burada ki ustamızla ortak bir çalışmada bulunmak ve bilgi alışverişinde bulunmak hem de birazda yardımcı olma amacıyla geldim. Bu çalışmayı yapan ilk firma olduğundan dolayı tercihim İlkbals’ten yana oldu.”dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder