28 Haziran 2012 Perşembe

Saadet Partisi İlçe Başkanı Buğday Alım Fiyatını Beğenmedi

Saadet Partisi Başkanı Hasan Aktaş geçtiğimiz gün bir basın açıklaması gerçekleştirerek buğday taban fiyatları hakkında eleştirilerde bulundu.


 Hasan Aktaş; “Sayın Tarım Bakanımız geçtiğimiz günlerde buğday taban fiyatını 66,5 kuruş olarak açıkladı. Benim dikkatimi çeken sayın Tarım Bakanı fiyatları açıklarken kilogram fiyatı söylemiyor ton fiyatı söylüyor. Neden 66,5 kuruş çok gülünç bir rakam olduğu için sayın tarım bakanı ton fiyatı 66 lira deyip geçip fiyatı daha yüksek gibi gösteriyor.”dedi. Daha sonrasında Başkan Aktaş Polatlı’da 2012 yılının ilk buğdayı haberini göstererek dikkati çeken bir husus var diyerek. Şu ifadelere yer verdi.

İŞİN TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ

Başkan Aktaş;“3 Ton buğday 77 kuruş, 5 ton buğday 75 kuruş, 30 ton buğday 67 kuruş üç ayrı araç gelmiş biri 3 tonluk, biri 5 tonluk, biri 30 tonluk buğday’da otomatikman fiyat düşmüş. Akla hemen şöyle bir soru geliyor 3 araba da fiyat bu kadar düşerse yarın bu araba 3 bin’e çıktığı zaman, acaba fiyatlar borsada ne olacak. Ben söz veriyorum buradan biz Saadet Partisi olarak bunun takipçisi olacağız günlük borsadan fiyat alacağız borsadan fiyatlar ne kadar, toprak mahsuller ofisi olaya ne kadar müdahil oluyor bunu biz Saadet Partisi Polatlı ilçe teşkilatı olarak bu işin takipçisi olacağız. Ama dün olduğu gibi 3 kamyonda bu fiyatlar böyle düşerse yarın 3 bin aracın geldiği zaman fiyatların ne olacağını ben şuanda kestiriyorum ama şuan bir şey söylemek istemiyorum. Geçtiğimiz dönemlerde bunu gördük kaldı ki fiyatlar hususunda bir yorum yapmak istiyorum bugün açıklanan rakamlar çok düşüktü yani 66 kuruşu kabul etmemiz mümkün değil.” “Ticaret Borsasında Bu Fiyatın Altında Buğdaylar Satılacak” “Ben şuna da inanıyorum yarın Ticaret Borsasında bu fiyatın altında buğdaylar satılacaktır diyorum. Üstelik bu sene köylü kardeşlerimizle yapmış olduğumuz görüşmelerde verimin geçen seneye oranla çok düşük olduğu mesela geçen sene dekar 400 kilo gram yaparken bu sene 150 kilo gram ile 200 kilo gram arasında. Köylü kardeşlerimizi bu düşük taban fiyatıyla daha da sıkıntıya düşeceğinin bir habercisi ama bunun yanında bazı köylü kardeşlerimiz özel bankalardan kredi almışlarsa işte o zaman yapacakları bir şey yok. Biz o zaman gene söyledik Ziraat Bankası köylünün bankasıdır adı üstünde Ziraat Bankası yani tarımla uğraşan kesime kredi veren yer demek. Ama bugün Türkiye Ziraat Bankası Türkiye’de en fazla kar eden bankalar arasında birinci veya ikinci sırada gelmektedir. Artık onlarda bu işi ticarete dökmüşler artık köylü kardeşlerimizi, çiftçi kardeşlerimizi bırakmışlar ticaretle uğraşanlara kredi vermekteler ve şöyle bir şart getirmişler, Polatlı’da evi olmayan, arsası olmayan gayri menkul’u olmayan insanlara Ziraat Bankası artık kredi vermiyor. Peki, böyle olmayan köylü kardeşlerimiz ne yapıyor doğru özel bankalara gidiyorlar, özel bankalarda Ziraat Bankasının iki üç katı yüksek faizlerle para alıyorlar ve biliyorsunuz geçtiğimiz dönemlerde yine Ak Parti hükümetinin çıkarttığı bir yasa var nedir? Toprak sahibi olma, toprak satışıyla beraber eskiden 25 dekar olan bu toprak satımı bakanlar kuruluna verilen yetkiyle 600 dekara kadar çıkarılmış ve buda tabi ki özel bankaların işine gelmiştir. Neden işine gelmiştir? Köylü kardeşime verdiği krediler geri dönmeyince bugün hepsi o tarlalara el koyma şansı doğmuştur. Ben Polatlı’da bulunan emlakcı kardeşlerimi geziyorum bir emlakcı kardeşim bana şunu söyledi, artık tapu dairesinde fazla işlem yapamıyoruz neden? Dedi. Çünkü tapu daireleri daha çok icra haciz işlemlerine bakıyor.”dedi.

1 yorum: