24 Nisan 2012 Salı

23 Nisan Gururla ve Coşkuyla Kutlandı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı tüm yurtta olduğu gibi Polatlı’da da coşkuyla kutlandı. Program Cumhuriyet Meydanında gerçekleştirilen çelenk sunma töreni ile başladı. Polatlı Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin, Garnizon Komutanı Tümgeneral Ergüder Topbaş, Belediye Başkan vekili olarak Şaban Yılmaz ve protokol eşliğinde Ata’nın huzuruna saygı çelenkleri bırakıldı. Tören Şehir Stadyumunda düzenlenen gösteriler ile devam etti. Veliler coşkulu anlar yaşayan çocuklarını yalnız bırakmazken, şehir stadından sunulan gösteriler tirübünleri dolduran kalabalığı kah güldürdü, kah gururlandırdı.

ÇOCUKLAR BÜYÜK BÜYÜKLER ÇOCUK OLDU

Cumhuriyet Meydanında gerçekleştirilen törene; Polatlı Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin, Garnizon Komutanı Tümgeneral Ergüder Topbaş, Belediye Başkan vekili olarak Şaban Yılmaz, Cumhuriyet Başsavcısı Naim Karaağaç, Muharip Gaziler Derneği, MHP İlçe Başkanı Mürsel Yıldızkaya, kurum kuruluşların daire amirleri, meslek odaları temsilcileri ve öğrenciler katıldılar. Saygı duruşunda bulunup İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Cumhuriyet Meydanındaki tören sona erdi. Sabah Cumhuriyet Meydanına çelek konulmasıyla başlayan törenler şehir stadyumun da düzenlenen törenle devam etti. Şehir Stadyumunda düzenlenen program Polatlı halkı tarafından yoğun ilgi gördü. İlçe Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin, , Garnizon Komutanı Tümgeneral Ergüder Topbaş, Belediye Başkan vekili olarak Şaban Yılmaz, tören gruplarının ve Polatlı halkının bayramını kutladı. Öğrencilerin eşsiz gösterileri ile başlayan törende halk ve öğrenciler eğlenceli zaman geçirdiler.


ÇOCUKLARIN VE BİR MİLLETİN BAYRAMI

Şehir stadyumunda düzenlenen törenin açılış konuşmasını yapan İlçe Milli Eğitim Müdürü Yusuf Doğan; “Büyük önder Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklarımıza armağan ettiği, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve çocuk bayramımızın 92’nci yılını kutlamanın heyecanını yaşıyoruz. Osmanlı devleti birinci dünya savaşını kaybetmiş ve yurdumuz düşman kuvvetlerince Mondros ateşkes antlaşması bahane edilerek işgal edilmiştir. Vatanımızın dört bir yanından yakılan bağımsızlık ve özgürlük ateşi 23 Nisan 1920’de Atatürk’ün önderliğinde ortak bir irade, coşku, heyecan ve milli bir güce dönüşmüştür. Bütün zorluk ve sıkıntılara karşı, büyük Türk milletin bağımsızlık azmi ve kararlılığı, Mustafa Kemal’in devlet adamlılığı, milletine olan sevgi sadakat ve güveniyle birleşince Türkiye Cumhuriyetini tek vücuda getirmiştir. Milli ve genel uyanış oluşturacak, mücadeleyi başlatıp yürütmek için Amasya tamimi, Erzurum kongresi, Sivas kongresi ile vatanın ve milletin bölünmezliği misak-ı milli oluşturuldu. Türkiye Büyüm Millet Meclisi’nin açılışı ile birlikte milli egemenliğe dayalı yeni Türk devleti doğmuş oluyordu birinci TBMM 2 temel hedefi kesin zaferi kazanmak ve yeni devletin otoritesini güçlendirmek, kalıcılığını gerçekleştirmekti. TBMM’nin umutsuzlukların yokluk ve güçlüklerin yaşandığı bir dönemde açılması önemli bir dönüm noktası olmuştur. Bu meclis dünyada bir daha benzeri olmayan Gazi bir meclistir, yine bu meclis milletinden aldığı güçle modern Türkiye’yi oluşturan bir meclistir. Mustafa Kemal Atatürk bu bayramı sizlere armağan etmekle, sizlere olan güvenini ifade etmiş ve dünyada çocuklara bayram eden tek lider olarak da tarihe geçmiştir. Atatürk’ün küçük hanımlar, küçük beyler sizler hepiniz geleceğin bir gülü, yıldızı, bir mutluluk parıltısısınız memleketi asıl aydınlığa boğacak sizsiniz, kendinizin ne kadar mühim, kıymetli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız, sizlerden çok şey bekliyoruz sözleri kulağımızdan hiç çıkmasın ülkemize, yarınımızın büyükleri size daha iyi bir Türkiye bırakmak için çalışmanın sorumluluğunu taşıyoruz. Sizlerinde bu bilince sahip olduğunu görüyorum, milletimize ve bütün çocuklarımıza tarihimizin gurur dolu bir sayfası 23 Nisan Ulusal Egemenlik çocuk bayramı kutlu olsun.”dedi.

ÖDÜLLER SAHİPLERİNİ BULDU

Geçtiğimiz gün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve çocuk bayramında düzenlenen tören ile bir çok dalda düzenlenen yarışmalar sonucu ödüller sahiplerini buldu. Polatlı Belediyesi, Polatlı Kent Konseyi ve Polatlı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği Milli Egemenlik konulu Şiir yazma yarışması ödülleri sahiplerini buldu. Orta öğretimlerde Gazi İlköğretim Okulu’ndan Merve Yılmaz birinci, Sevim Aras İlköğretim Okulu’ndan Özkan İpek ikinci, Basri İlköğretim Okulu’ndan Mihrap Çelik üçüncü oldu. Orta öğretim Şiir yazma yarışmasında ise Özel Akasya Samanyolu Kolejinden Burak Dik birinci, Polatlı Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinden Aykut Bağlan ikinci, Polatlı Anadolu Öğretmen Lisesinden Kübra Koçabay üçüncü oldu. Ödüllerini ise Polatlı İlçe Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin Takdim etti.Polatlı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Kültür Komisyonu tarafından düzenlenen Milli Egemenlik konulu kompozisyon yarışması ödülleri sahiplerini buldu. İlköğretim Okulları kategorisinde Sakarya İlköğretim Okulu’ndan Ezgi Karagözoğlu birinci, Atatürk İlköğretim Okulu’ndan Fatma Zehra Zorlu ikinci, Tarım işletmesi İlköğretim Okulu’ndan İrem Nur Uvak üçüncü oldu. Orta öğretim okulları arası Kompozisyon yarışmasında Polatlı Anadolu Öğretmen Lisesi’nden Ayşe Özen Uğurlu birinci, Polatlı Anadolu Lisesi’nden Seda Kökçen ikinci, Polatlı Lisesi’nden Nursaç Kökmen üçüncü oldu. Ödüllerini ise Garnizon Komutanı Ergüder Topbaş takdim etti.

BİSİKLET YARIŞMASININ KAZANANLARINA ÖDÜLLERİ VERİLDİ

Polatlı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği Şiir yazma yarışması ve yine Polatlı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Polatlı Kent Konseyi tarafından düzenlenen 10-11 yaş arası İlköğretim Okulları arası Bisiklet yarışması ödülleri sahiplerine takdim edildi. Şiir yazma yarışmasında Anadolu Öğretmen Lisesi’nden Mehmet Zahit Salim birinci, Ticaret Meslek Lisesi’nden Semih Can Erol ikinci, Ted Polatlı Koleji’nden Banu Ebru Gültekin üçüncü oldu. Diğer bir yandan Kent Konseyinin düzenlediği İlköğretim Okulları arası düzenlenen Bisiklet yarışında ise Şehit Yaşar Çetinkaya İlköğretim Okulu’ndan Muhammet Yasin Uzcan birinci, Cumhuriyet İlköğretim Okulu’ndan Emircan Baştürk ikinci, Gazi İlköğretim Okulu’ndan Burak Kaplan üçüncü oldu. Ödüllerini ise Belediye Başkan vekili ve Kent Konseyi Başkanı Şaban Yılmaz takdim etti.Polatlı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Kültür Komisyonu tarafından düzenlenen İlköğretim ve Orta öğretim okulları arası Şiir okuma Olimpiyatları ödülleri sahiplerine ulaştı. İlköğretim Okulları arasında Sakarya İlköğretim Okulu’ndan Beril Ayaz birinci, 13 Eylül İlköğretim Okulu’ndan Sena Aleyna Akboğa ikinci, İstiklal İlköğretim Okulu’ndan Fatma Yağmur Su üçüncü oldu. Orta öğretimler arasında ise Polatlı Atatürk Anadolu Lisesi’nden Cem Doğan birinci, Polatlı Anadolu Lisesi’nden Hilal Nur Kabasakal ikinci, Ted Polatlı Koleji’nden Engin Katırancı üçüncü oldu. Ödüllerini ise 58’nci Topçu Tugay Komutanı Tuğ General Kemal Yeni ve Polatlı Cumhuriyet Baş Savcısı Naim Karaağaç takdim etti. Ödül töreninin ardından gösterilere geçen öğrenciler sergiledikleri figüranlarla katılımcılara duygu dolu anlar yaşattılar. En miniğinden, en minik büyüğüne kadar gerçekleştirdikleri figüranlar insanların neşeli, güzel vakit geçirmesine vesile olan öğrencilerin en dikkat çeken gösterisi ise Polatlı İlk Adım Anaokulu öğrencilerinin düzenlediği Deniz Kızları adlı gösteri oldu. Ufak ellerden küçük yüzlere minik kalplerden büyük sevgilerin anlatıldığı Deniz Kızları gösterisi izleyicileri kendisine kilitleyerek ayakta alkışlandı.

Polatli Postasi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder