6 Ağustos 2012 Pazartesi

Gazi Universitesi Polatli Fen Edebiyat Fakultesi Kuruldu

Gazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesine bağlı İlçemizde hizmet veren  GÜ. Fen edebiyat Fakültesi Polatlı Yerleşkesi artık GÜ Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi olarak hizmet verecek. Polatlı Fen Edebiyat Fakültesinin kurulmasıyla Polatlı Üniversitesi için bir merhalede daha katedildi.


Polatlı Fen Edebiyat Fakültesinin kurulmasına ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı 03 Ağustos 2012 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girdi.


   GÜ Polatlı Fen  Edebiyat Fakültesinin kurulmasına ilişkin açıklamada bulunan Belediye Başkanı Yakup Çelik,  Polatlı’nın önemli vizyon çalışmalarından birisinin Polatlı Üniversitesinin kurulması olduğunu,  bu amaçla gerçekleştirdiklerin  G. Ü. Fen Edebiyat Polatlı Yerleşkesinin, bütçesi olan  Polatlı Fen Edebiyat Fakültesine dönüşmesinin Polatlı Üniversitesi Projesi için önemli bir basamak olduğunu söyledi. Başkan Çelik, ‘’ Polatlı’nın vizyonunda ki önemli çalışmalardan birisi Polatlı Üniversitesinin kurulması meselesi idi… .  Polatlı’da Fen Edebiyat Fakültesini, eğitim öğretime başlattıktan sonra ki çabamız, Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi olarak tescil olunması, Bakanlar kurulu kararı olarak onaylanması ve böylece ayrı bir bütçesinin ayrı bir eğitim öğretim kadrosunun normunun ayrı bir dekanlığının bulunduğu bağımsız lisans düzeyinde Fakülte’nin varlığının gerçekleşmesiydi. Kabul edelim ki zor bir iş ve çok uzun süreç alan bir çalışma bu. Bugün elimizde Bakanlar Kurulu kararı var. Karar sayısı 2012/ 3362 Gazi Üniversitesine bağlı olarak Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi kurulması Milli Eğitim Bakanlığının 14.06.2012 tarihli ve 2809 sayılı kanunun ek 30’uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 26.6.2012 tarihinde kararlaştırılmıştır. Abdullah Gül Sayın Cumhurbaşkanımız, Recep Tayyip Erdoğan ve Bakanlarımızın isimlerinin yer aldığı resmi gazete nüshasının fotokopisi elimizde. Bakanlar Kurulu Kararıyla bu iş burada ‘Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi ‘ diye kesinleşmiştir. Nasip olursa ileride kurulacak bir Polatlı Üniversitesinin Nüvesi ciddi biçimde ki temel bilimler olarak Fen Edebiyat Fakültesi son derece önemlidir, kurulmuştur. Değerli arkadaşlar. Allah izin verirse Polatlı Hedeflerine adım adım ilerlemektedir.” dedi.


-BAĞIMSIZ LİSANS DÜZEYİNDE GÜ POLATLI FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ GERÇEKLEŞTİ-


 Gazi Üniversitesi Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi açılmasının sıkı takip gerektirdiğini, Hükümet nezdinde Devlet kademelerinde yoğun takiple Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi’nin Bakanlar Kurulundan onaylanarak, Cumhurbaşkanından onaylanarak Resmi Gazetede yayınlanıp  hayata geçirildiğini Başkan Çelik Sözlerini şöyle sürdürdü:





‘’Polatlı’nın vizyonunda ki önemli çalışmalardan birisi, Polatlı’da üniversitenin kurulması meselesi idi. Bu hususta hepinizin malumları Hacettepe Üniversitesinin Polatlımızda Meslek Yüksek Okulları var. Birde iki yıl önce Milli Eğitim Bakanlığımızdan Sayın Nimet Çubukçu’nun döneminde TOKİ’ye yaptırdığımız okulun tahsisi ile birlikte Gazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi’ne bağlı Polatlı’da bir fakültenin kurulması, açılması yönünde adım atmış idik. 2 yıldır devam eden çocuklarımızın 3’ncü sınıfa devam edeceği 4 yıllık lisans eğitimi veren bir fakülte Polatlı’da açılmış idi. Ancak bu karar tabi YÖK’ün kararı olması münasebeti ile Hoca olarak da kadro olarak da, bağımsız bir yapısı olmadığı gibi YÖK’ün kararı ile her an burası kapatılıp Ankara’ya çekilebilirdi. Bizim öncelikle burada Fen Edebiyat Fakültesini, eğitim öğretime başlattıktan sonra ki çabamız, Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi olarak tescil olunması Bakanlar kurulu kararı olarak onaylanması ve böylece ayrı bir bütçesinin ayrı bir eğitim öğretim kadrosunun normunun ayrı bir dekanlığının bulunduğu bağımsız lisans düzeyinde Fakülte’nin varlığının gerçekleşmesiydi. Kabul edelim ki zor bir iş ve çok uzun süreç alan bir çalışma bu. Artık elimizde bugün elimizde Bakanlar Kurulu kararı var. Karar sayısı 2012/ 3362 Gazi Üniversitesine bağlı olarak Polatlı Fen edebiyat Fakültesi kurulması Milli Eğitim Bakanlığının 14.06.2012 tarihli ve  2809 sayılı kanunun ek 30uncu maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 26.6.2012 tarihinde kararlaştırılmıştır. Abdullah Gül Sayın Cumhurbaşkanımız, Recep Tayyip Erdoğan ve Bakanlarımızın isimlerinin yer aldığı resmi gazete nüshasının fotokopisi elimizde.”



-İŞLERİ CİDDİ TUTTUK AMA SESSİZCE YÜRÜTTÜK-


‘’Gazi Üniversitesi Polatlı Fen Edebiyat Fakültemizin Polatlımıza, Polatlı’da yaşayan değerli hemşerilerimize eğitim ve öğretime değer veren herkese ve burada okuyan değerli öğrencilerimize okuyacak değerli öğrencilerimize hayırlı olmasını diliyorum ve bu işte emeği olan maddi manevi destek veren herkese teşekkür ediyorum. Bu çok kolay bir iş değildi. Zaman zaman  basın camiasının da bulunduğu meclis toplantılarında gündeme geldi bu iş. Mecliste gerçekleşen bazı olaylara  basın camiası da şahittir ki cevap vermek istemedim. Çünkü işleri ciddi tuttuk ama sessizce yürüttük, buna sessiz diplomasi diyorlar. Bazen sizde ne oluyor diye yazmak durumunda kaldınız tahriklere kapıldınız. Bazen Türkiye Büyük Millet Meclisinde muhalefet Milletvekillerinin soruları üzerine, Milli Eğitim Bakanımız, yok böyle bir şey şeklinde cevap verdi. Doğal olarak benden bu muhaliflerimiz açıklama beklediler.  Bunları kamuoyuyla paylaşamadım ama ciddi bir çalışmayı yürüttüğümüzü bu işin çok da kolay olmadığını ifade etmem gerekiyor. Yani dışarıdan bakınca işler çok basit gibi gözüküyor.’’

‘’Üniversite rektörünü ikna etti mi bir senato kararı ile bu iş bitiyor. Hayır, öle değil. Evet, Üniversite rektör, senato arkasından YÖK, YÖK genel kurulunun onayı, eski ve yeni YÖK Başkanlarımızı, bütün YÖK üyelerimizi bire bir en az ikişer defa ziyaret etmişimdir. Arkasından Milli Eğitim Bakanlığımıza geliyor. Milli Eğitim Bakanlığı bu yazıyı hem Kalkınma bakanlığına hem de Maliye Bakanlığına yazıyor. Sayın Milli Eğitim Bakanımızın kendi görüşü burada son derece önemlidir. Bu süreçlerin hepsinde isimleri olan olmayan birçok arkadaşımızın çok değerli devlet büyüğümüzün, çok akademisyen hocamızın emeği var, desteği var. Ben yerel de bu işe destek veren, bu işe inanan, bu işe gönül veren Partili, partisiz iktidarlı muhalefetli bütün arkadaşlarıma, bize destek veren herkese, değerli hemşerilerime katkı sunan herkese teşekkürü bir borç biliyorum.   Sonrasında tabiki bu kararda Sayın Cumhurbaşkanımızın, Sayın Başbakanımızın tensipleri var. Sayın Milli Eğitim Bakanımızın, Sayın Kalkınma Bakanımızın, Sayın Maliye Bakanımızın ve diğer bakanlarımızın imzaları var, onayları var.  Bunların ötesinde Şuan ki TBMM Başkanımız Sayın Cemil Çiçek, sürecin başından sonuna kadar içindedir ve çok büyük bir emeği vardır. Şahsına değerli Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanımıza ve tabiki YÖK Başkanımıza, değerli YÖK üyelerimize ve Tabi ki Gazi Üniversitesi senatosunda  yer alan değerli hocalarımıza, değerli rektörüne  ve tabiki baştan beri bu işe inanmış olarak Baştan beri bizimle didinen Profesör Baki Erdoğan Hocamıza, -aynı zamanda buradaki yerleşkenin idarecisiydi biliyorsunuz- hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.’’



-POLATLI HEDEFLERİNE ADIM ADIM İLERLİYOR-


 Yerelde dedim . yerelde sivil toplum kuruluşlarından siz değerli basın mensuplarımıza , Meclis üyelerimize , Belediye Bürokratlarımıza , bu işe katkı veren herkese yani bu işten maddi manevi desteğini hiç eksik etmeyen değerli  Kaymakamımız  Gürsoy Osman Bilgin’e  ben herkese çok teşekkür ediyorum. Polatlı için mühim bir gün olduğunu, önemli bir gün olduğunu, önemli bir tarih olduğunu düşünüyorum. Çünkü artık kaldırılıp götürülecek bir şey değil… Bakanlar Kurulu Kararıyla bu iş burada ‘Polatlı Fen Edebiyat Fakültesi ‘ diye kesinleşmiştir. Nasip olursa ileride kurulacak bir Polatlı Üniversitesinin Nüvesi ciddi biçimde ki temel bilimler olarak Fen Edebiyat Fakültesi son derece önemlidir, kurulmuştur. Değerli arkadaşlar. Allah izin verirse Polatlı Hedeflerine adım adım ilerlemektedir. Tüm Polatlımıza gençlerimize hayırlı olmasını diliyorum.’’



-HÜKÜMETSİZ OLMAZ, HEDEF POLATLI ÜNİVERSİTESİ-


‘’Çok ciddi siyasi takip gerektiren bir iştir. Hükümetsiz olmaz, iktidarsız olmaz. Bunun altını çizmem lazım. Yani birilerinin çıkıp gelip te yani ‘biz Polatlı’da okul açacağız, fakülte açacağız, üniversite açacağız demesi, bir siyasi basit söylemden öte gitmez.’ Bunun içini doldurabilmek için ben o kadar baştan beri cesur konuşmadım biliyorsunuz.  Ama taşın altına elimizi koyduk, bu işi çözdük biliyorsunuz. Bunun başta Sayın Başbakanımızın tensipleriyle olduğunu herkes görmeli bu bir. İkincisi bunu biz gittiğimiz yerlerde konuşuyoruz. Gazi üniversitesi rektörü de biliyor bunu. Seçimler yapıldı. -Rıza beye teşekkür ettim. 6’sında Rektör değişiyor.  Yeni rektör geliyor -Biliyorsunuz- onlarla konuşacağız, Hacettepe’yle konuşuyoruz…  Hacettepe cephesinde de çok iyi şeyler gelişiyor. Hedefin Polatlı’da kurulacak bir üniversite olduğunun altına bir kez daha çizeyim. Yüksekokulların, lisans düzeyinde eğitim veren fakültelerin sayısını çoğaltarak en nihayetinde, sonunda adını koymak gerekiyor. Bu bir süreçtir, bu günden yarına olacak işte değildir. Hedef Polatlı Üniversitesidir…’’



Belediye Başkanı Yakup Çelik, GÜ Polatlı Yerleşkesinin yükünü bu güne kadar kendilerinin çektiğini, Fakültenin Kurulmasıyla Devlet bütçesinden pay ayrılacağını, G.Ü. Polatlı Fen Edebiyat Fakültesinin Dekanının olacağını, akademik kadrosunun bulunacağını ve buradaki bir fakültenin Ankara’nın doğusundaki çoğu üniversiteden daha iyi bir akademik kadroya, eğitime sahip olduğunu, Polatlı halkına ve esnafına güzel bir hizmet getirdiklerini  o anlamda hayır dualarını beklediklerini sözlerine ekledi.



      Gazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Polatlı yerleşkesi 1 Ekim 2010 tarihinde zamanın Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Çiçek, Milli Eğitim Bakanı Çubukçu, G.Ü Rektörü Prof. Dr. Rıza Ayhan, YURTKUR Genel Müdürü Hasan Albayrak, Ankara İl Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, Polatlı Kaymakamı Gürsoy Osman Bilgin,  Belediye Başkanı Yakup Çelik, TDK eski Başkanı Yusuf Halaçoğlu ve Polatlı’daki Sivil Toplum Örgütü temsilcilerinin katılımıyla eğitim ve öğretime başlamıştı.





Haber – Fotoğraf: Ali TUNA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder