8 Temmuz 2012 Pazar

Hozan Beşir Kimdir ?


Diyarbakır'lı halk sanatçısıdır.Kendine özgü yorumu ile gönüllere taht kurmuştur.Bir çok türkü ve şarkıyı kendi tarzında seslendirmiştir.Hozan Beşir Kürt asıllı olmasına rağmen Kürtçe,Türkçe,Zazaca ve aynı zamanda Lazca eserleri vardır.



HOZAN BEŞİR'İN AĞZINDAN :

"73'ün Newrozunda doğmuşum.
Babamın eski bir kağıttaki yazdığı nota göre...
Bi de Amed'de doğmuşum ama yazmamış babam bunu...
Ben de sonra öğrendim Amed'de doğduğumu...
Neyse doğum çok sancılı olmuş ki daha doğamadık bi türlü...
Ama acısını çıkaracam ta üniversite yıllarına atlayarak...
Bölgedeki üniversitelerde biraz bocaladıktan sonra
beceremeyeceğimi anlayıp tamamen bıraktım,
zaten hiç tam olarak başlamamıştım...
Sonra ileride hayat hikayem çok uzun olmasın diye 13 yıl
müziğin dışında hiç bi şey yapmadım.
Evet bugüne kadar tam 13 yıl...
Umarım yanlış bir yolda olmadığımın kanıtı olursunuz "

2 yorum:

  1. ilk defa bir kürt sanatçısından etkılendım ve bende kurdüm ve mutluluk duydum muhteşemsiniz. solenecek soz yok nıce başarılara İNŞALLAH.!

    YanıtlaSil
  2. müzik evrenseldir ker

    YanıtlaSil